ALGEMENE VOORWAARDEN

MEC Casino Events
Nijverheidsweg 10
3881 LA Putten

Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven: 
Opdrachtnemer: MEC Events handelend onder de naam MEC Casino Events, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel van Amersfoort onder KVK nummer 60153121. 
Opdrachtgever: ieder natuurlijk rechtspersoon, die met de opdrachtnemer een overeenkomst heeft afgesloten, respectievelijk wenst af te sluiten. 
Overeenkomst: overeenkomst tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever op grond waarvan door de opdrachtnemer een dienst en/of product wordt geleverd. 
Locatie: uitvoer adres waar het event zich afspeelt. 
Transport: vervoer naar de locatie alsmede het plaatsen en verwijderen van de materialen op de locatie.

Artikel 2. Algemeen

1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen opdrachtnemer en een opdrachtgever waarop gebruiker deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. 
2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met opdrachtnemer, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken. 
3. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen. 
4. De toepasbaarheid van eventuele inkoop of andere voorwaarden van opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. 
5. Indien een of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Opdrachtnemer en opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

6. Voor geld spelen is illegaal en daarom heeft MEC Events er bewust voor gekozen om hierin niet te voorzien.

Artikel 3. Aanbiedingen en offertes

1. Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn voor aanvaarding is genoemd. 
2. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om meer offertes te versturen dan haar daadwerkelijke arbeidscapaciteit kan voorzien. De door opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders aangegeven. Opdrachtnemer kan op het moment van akkoord van opdrachtgever beslissen om de opdracht niet aan te nemen indien er op dat moment onvoldoende personeel, vervoersmiddelen of materiaal beschikbaar zijn.  

3. De prijzen in de genoemde aanbiedingen en offertes zijn exclusief BTW. De kilometervergoeding die wordt doorberekend aan de opdrachtgever bedraagt € 0,70 per kilometer. 
4. Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte opgenomen aanbod is opdrachtnemer daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij opdrachtnemer anders aangeeft. 
5. Een samengestelde prijsopgave verplicht opdrachtnemer niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
6. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

Artikel 4. Uitvoering van de overeenkomst

1.Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en 

overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Een en ander op 

grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. 
2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, 

heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door 

derden. 
3. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer 

aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen. 
4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor opdrachtnemer kenbaar behoorde te zijn. 
5. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor eventuele problemen m.b.t. toegankelijkheid en/of beperkingen op locatie waardoor plaatsing c.q. gebruik van speeltafels belemmerd wordt. Opdrachtgever zal in dergelijke situatie het volledige overeengekomen totaalbedrag verschuldigd zijn. 

6. Een eventuele site visit voorafgaand aan het event is niet inbegrepen. Opdrachtnemer kan opdrachtgever wel vragen voor een site visit om zo problemen met de plaatsing van speeltafels en aankleding te bepalen en eventuele problemen te voorkomen. MEC Casino Events rekent hier een meerprijs voor.
7. Indien door opdrachtnemer ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van opdrachtgever of een door opdrachtgever aangewezen locatie, draagt opdrachtgever kosteloos zorg voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten. 
8. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan opdrachtgever toerekenbaar is.

9. Indien opdrachtgever een pokertafel huurt dient de opdrachtgever de stoelen voor de pokertafel te verzorgen.

Artikel 5. Wijziging van de overeenkomst

1.Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen. 
2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen. 
3. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties zal hebben, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover tevoren inlichten. 
4. Indien een vast honorarium is overeengekomen zal opdrachtnemer daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft. 
5. In afwijking van lid 3 zal opdrachtnemer geen meerkosten in rekening kunnen brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan opdrachtnemer kunnen worden toegerekend.

6. Datum event wijzigen 

– Indien opdrachtgever 4 weken voor het event de datum van de opdracht wil wijzigen is de opdrachtgever 5% van de opdracht verschuldigd met een minimum van €25,- 

– Indien opdrachtgever 2 weken voor het event de datum van de opdracht wil wijzigen is de opdrachtgever 15% van de opdracht verschuldigd met een minimum van €75,-

– Indien opdrachtgever 1 week voor het event de datum van de opdracht wil wijzigen is de opdrachtgever 20% van de opdracht verschuldigd met een minimum van €100,- 

– Indien opdrachtgever korter dan 3 dagen voor het event de datum van de opdracht wil wijzigen is de opdrachtgever 40% van de opdracht verschuldigd met een minimum van €200,- 

Tijdstip even wijzigen 

– Indien opdrachtgever 4 weken voor het event de tijdstippen van het event wilt 

wijzigen is de opdrachtgever een vast bedrag van €25,- verschuldigd aan opdracht-

nemer. 

– Indien opdrachtgever 2 weken voor het event de tijdstippen van het event wilt 

wijzigen is de opdrachtgever een vast bedrag van €50,- verschuldigd aan opdracht-

nemer.

– Indien opdrachtgever 1 week of korter voor het event de tijdstippen van het event 

wilt wijzigen is de opdrachtgever een vast bedrag van €75,- verschuldigd aan 

opdrachtnemer. Opdrachtnemer is niet verplicht aan opdrachtgever om deze wens 

te volbrengen. 

Order wijzigen / artikelen annuleren 

– Indien opdrachtgever artikelen of onderdelen uit de opdracht wenst te annuleren, 

dan gelden de standaard annuleringsvoorwaarden zoals benoemd in artikel “Opzegging, annulering”. 

– Indien opdrachtgever artikelen of onderdelen aan de opdracht wenst toe te voegen, dan is dit mogelijk zonder dat er meerkosten berekend worden. 

Artikel 6. Contractduur, uitvoeringstermijn

1.De overeenkomst tussen opdrachtnemer en een opdracht- gever wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen. 
2. Is binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van de uitvoeringstermijn dient de opdrachtgever opdrachtnemer derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. 

Artikel 7. Betaling

1.Opdrachtgever ontvangt een factuur van 25% van het totaal bedrag als aanbetaling. De overige 75% dient uiterlijk 14 dagen voorafgaand aan het event betaald te zijn. Indien het event plaatsvindt binnen 14 dagen na het ontvangen van de factuur, dan dient de factuur per omgaande betaald te worden. Betaling dient te geschieden binnen de gestelde termijn, op Bankrekeningnummer: (IBAN) NL06 INGB 0006485817. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting niet op. 
2. Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn die staat aangegeven op de factuur dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever is alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledige bedrag.  
3. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de vorderingen van opdrachtnemer op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. 
4. Opdrachtnemer heeft het recht de door opdrachtgever gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente. 
5. Opdrachtnemer kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de opdrachtgever een andere volgorde voor de toerekening aanwijst. Opdrachtnemer kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente alsmede de kosten worden voldaan.

6. Parkeerkosten worden achteraf 1:1 doorberekend aan opdrachtgever.

Artikel 8. Eigendomsvoorbehoud

Alle door opdrachtnemer geleverde zaken, daaronder eventueel mede begrepen 

ontwerpen, schetsen, tekeningen, films, software, (elektronische) bestanden, enz.,

blijven eigendom van opdrachtnemer totdat de opdrachtgever alle navolgende 

verplichtingen uit alle met opdrachtnemer gesloten overeenkomsten is nagekomen. 
2. De opdrachtgever is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende 

zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren. 
3. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken 

danwel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is opdrachtgever verplicht 

opdrachtnemer zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen. 
4. De opdrachtgever verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering op eerste verzoek ter inzage te geven. 
5. Door opdrachtnemer geleverde zaken, die krachtens het onder 1. van dit Artikel bepaalde onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen slechts in het kader van een normale bedrijfsuitoefening worden doorverkocht en nimmer als betaalmiddel worden gebruikt.
6. Voor het geval dat opdrachtnemer zijn in dit Artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de opdrachtgever reeds nu onvoorwaardelijke en niet herroepbare toestemming aan opdrachtnemer of door deze aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van opdrachtnemer zich bevinden en die zaken mede terug te nemen.  

7. De opdrachtgever wordt geacht zorg te dragen voor orde en netheid rondom de casinotafels.

Artikel 9. Incassokosten

1.Is opdrachtgever in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van opdrachtgever. Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige voldoening van een geldsom, dan verbeurt hij een dadelijk opeisbare boete van 15% over het nog verschuldigde bedrag. Dit met een minimum van € 50,00. 
2. Indien opdrachtnemer hogere kosten heeft gemaakt, welke redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking. 
3. De eventuele gemaakte redelijke gerechtelijke en executiekosten komen eveneens voor rekening van opdrachtgever. 
4. Opdrachtgever is over de gemaakte incassokosten rente verschuldigd.

Artikel 10. Onderzoek, reclames

1. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan opdrachtnemer. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat opdrachtnemer in staat is adequaat te reageren. 
2. Indien een klacht gegrond is, zal opdrachtnemer de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de opdrachtgever aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient door de opdrachtgever schriftelijk kenbaar te worden gemaakt. 
3. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden niet meer mogelijk of zinvol is, zal opdrachtnemer slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van Artikel 14.

Artikel 11. Opzegging, annulering

1. Beide partijen kunnen de overeenkomst te allen tijde schriftelijk opzeggen. 
2. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door opdrachtgever, 

heeft opdrachtnemer recht op compensatie vanwege het daardoor ontstane en 

aannemelijk te maken bezettingsverlies: 
– Indien opdrachtgever 4 weken voor het event annuleert is de opdrachtgever 

25% van het overeengekomen totaalbedrag verschuldigd; 
– Indien opdrachtgever 3 weken voor het event annuleert is de opdrachtgever 

50% van het overeengekomen totaalbedrag verschuldigd; 
– Indien opdrachtgever 2 weken voor het event annuleert is de opdrachtgever 

75% van het overeengekomen totaalbedrag verschuldigd; 
– Indien opdrachtgever 1 weken of korter voor het event annuleert is de opdrachtgever 100% van het overeengekomen totaalbedrag verschuldigd; 
3. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door opdrachtnemer,  zal opdrachtnemer in overleg met opdrachtgever zorgdragen voor overdracht  van nog te verrichten werkzaamheden aan derden, tenzij er feiten en 

omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan opdrachtgever toerekenbaar zijn. 
4. Indien de overdracht van de werkzaamheden voor opdrachtnemer extra kosten met zich meebrengt, worden deze aan opdrachtgever in rekening gebracht.

Artikel 12. Opschorting en ontbinding. 

1.Opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of 

de overeenkomst te ontbinden, indien: 
– Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt. 
– na het sluiten van de overeenkomst opdrachtnemer ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen. In geval er goede grond bestaat te vrezen dat de opdrachtgever slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal nakomen, is de opschorting slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt; 

– opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is: 
– opdrachtgever, op locatie of door middel van communicatie naar derden, aan speelfiches een geld waarde toekent. 
2. Voorts is opdrachtnemer bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht. 
3. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van opdrachtnemer op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. Indien opdrachtnemer de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en overeenkomst. 
4. Opdrachtnemer behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.

Artikel 13. Teruggave ter beschikking gestelde zaken. 

1.Indien opdrachtnemer aan opdrachtgever bij de uitvoering van de overeenkomst zaken ter beschikking heeft gesteld is opdrachtgever gehouden het geleverde in oorspronkelijke staat, vrij van gebreken en volledig te retourneren. Indien de opdrachtgever deze verplichting niet nakomt zijn alle hieruit voortvloeiende kosten voor zijn rekening. 
2. Indien opdrachtgever, om welke reden ook, na daartoe strekkende aanmaning, alsnog in gebreke blijft met de onder 1. genoemde verplichting, heeft opdrachtnemer het recht de daaruit voortvloeiende schade en kosten, waaronder de kosten van vervanging, op opdrachtgever te verhalen.

Artikel 14. Aansprakelijkheid

1.Indien opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid 

beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld. 
2. Indien opdrachtnemer aansprakelijk is voor directe schade, dan is die 

aansprakelijkheid beperkt tot maximaal tweemaal het declaratiebedrag, 

althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, 

althans tot maximaal € 150 (Zegge: een honderd vijftig euro). De aansprakelijkheid 

is te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag van de door de assuradeur van 

opdrachtnemer in het voorkomende geval te verstrekken uitkering. 
3. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan: 
– de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden; 
– de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van opdrachtnemer aan de overeenkomst te laten beantwoorden, tenzij deze niet aan opdrachtnemer toegerekend kunnen worden; 
– redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden. 
4. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie. 
5. De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van opdrachtnemer of zijn ondergeschikten.

6. Eventuele missende casino chips van MEC Events worden doorberekend

aan de opdrachtgever tegen een stukprijs van €0,25.

7. De opdrachtgever dient te zorgen voor voldoende parkeergelegenheid. Om zo snel mogelijk te kunnen op- en afbouwen zijn parkeerplekken voor de ingang of laad- en losplek gewenst.

8. Indien de casinotafels niet op de begane grond komen te staan en dit vooraf niet schriftelijk is gemeld, is het aan de croupiers om te beslissen of de casinotafels alsnog naar boven of naar beneden worden getild dit i.v.m. 

het gewicht en afmetingen. Als de casinotafels en materialen alsnog naar boven of naar beneden worden getild wordt er achteraf 12,5% van de totale huursom in rekening gebracht. Om teleurstelling te voorkomen raden wij u aan om dit schriftelijk vóór uw event te communiceren.

Artikel 15. Vrijwaringen

1.De opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door de opdrachtgever verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt. 
2. Indien opdrachtgever aan gebruiker informatiedragers, elektronische bestanden of software etc. verstrekt, garandeert deze dat de informatiedragers, elektronische bestanden of software vrij zijn van virussen en defecten.

Artikel 16. Risico-overgang

1.Het risico van verlies of beschadiging van de zaken die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op opdrachtgever over op het moment waarop deze aan opdrachtgever juridisch en/of feitelijk worden geleverd en daarmee in de macht van opdrachtgever of een door opdrachtgever aan te wijzen derden worden gebracht. 
2. Indien door het gedrag van de gasten van de opdrachtgever, het personeel en/of het materiaal van opdrachtnemer risico loopt en de opdrachtgever na melding door de opdrachtgever verzuimt de situatie te verbeteren, kan opdrachtnemer het event als beëindigd beschouwen. Restitutie is dan uitgesloten.

Artikel 17. Overmacht

1.Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt. 
2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor opdrachtnemer niet in staat is de verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van opdrachtnemer worden daaronder begrepen. 
3. Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat opdrachtnemer zijn verplichtingen had moeten nakomen. 

4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de 

verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt 

dan twee maanden is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden,

 zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij. 
5. Voorzover opdrachtnemer ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels 

gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal 

kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte 

zelfstandige waarde toekomt, is opdrachtnemer gerechtigd om het reeds 

nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te declareren. 

Opdrachtgever is gehouden deze declaratie te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst.

Artikel 18. Geheimhouding

1.Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. 
2. Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, opdrachtgever gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de  bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, en opdrachtgever zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is opdrachtgever niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is de wederpartij niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade, hierdoor ontstaan.

Artikel 19. Intellectuele eigendom en auteursrechten 

1. Onverminderd het overigens in deze algemene voorwaarden bepaalde behoudt opdrachtnemer zich de rechten en bevoegdheden voor die opdrachtnemer toekomen op grond van de Auteurswet. 
2. Alle door opdrachtnemer verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, overeenkomsten, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software enz., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte stukken anders voortvloeit. 
3. Opdrachtnemer behoudt het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

Artikel 20. Monsters en modellen

1 . Is aan de opdrachtgever een monster of model getoond of verstrekt, dan wordt het vermoed slechts als aanduiding te zijn verstrekt, tenzij uitdrukkelijk wordt overeengekomen dat het te leveren product daarmee zal overeenstemmen. 
2. Bij een opdracht ter zake van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte of andere afmetingen en aanduidingen eveneens vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat het te leveren product daaraan behoeft te beantwoorden.

Artikel 21. Geschillen

1. De rechter in de vestigingsplaats van opdrachtnemer is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is. Niettemin heeft opdrachtnemer het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter. 
2. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

Artikel 22. Toepasselijk  recht

1. Op elke overeenkomst tussen opdrachtnemer en de opdrachtgever is 

Nederlands recht van toepassing.

Artikel 23. Overeenkomst van opdracht

1. Partijen wensen uitsluitend met elkaar te contracteren op basis van een 

overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW. Partijen beogen

 uitdrukkelijk niet om een arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van 

artikel 7:610 e.v. BW;

2. Partijen kiezen ervoor om in voorkomende gevallen de fictieve dienstbetrekking van thuiswerkers of gelijkgestelden zoals bedoeld in de artikelen 2b en 2c Uitvoeringsbesluit Loonbelasting 1965 en de artikelen 1 en 5 van het Besluit aanwijzing gevallen waarin arbeidsverhouding als dienstbetrekking wordt beschouwd (Besluit van 24 december 1986, Stb. 1986, 655), buiten toepassing te laten en daartoe deze opdrachtbevestiging opstellen en ondertekenen voordat uitbetaling plaatsvindt. Deze bepaling is gelijkluidend als de bepaling opgesteld door de Belastingdienst op 29-02-2016 onder nummer 9015550000-06-2 opgestelde modelovereenkomst.

3.MEC Casino Events levert zelfstandig aan meerdere opdrachtgevers.

4.MEC Casino Events is zelfstandig verantwoordelijk en aansprakelijk voor (het doen van) afdrachten van loonbelasting(en) en sociale verzekeringen voor zichzelf alsmede voor alle door MEC Casino Events geleverde en/of ingeschakelde derden en vrijwaart opdrachtgever in dat kader van alle aanspraken, schade en kosten van derden van welke aard dan ook inclusief maar niet beperkt tot aanspraken van de Belastingdienst inzake loonheffingen en sociale verzekeringen.

Artikel 24. Wijziging, uitleg en vindplaats van algemene 

voorwaarden. 

1. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd ten kantore van de Kamer van Koophandel te Amersfoort. 
2. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. 
3. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst. 

Putten, 01-02-2023